29 Aralık 2015 Salı


Başlık olarak “Illasi Şatosuna Farklı Bir Bakış” dedim, ancak sanırım blogumda daha önce Illasi ve Illasi Şatosundan bahsetmemiştim.

Fırsat bu fırsat, hazır peri masallarındaki gibi fotoğraflarını çekmişken (uzaktan ancak bu kadar oldu) bir de yazı yayımlayayım dedim.


Illasi, İtalya’nın Verona ilinde kalan bir komünün, ildeki küçük yerleşim birimlerinden birinin adı. Illasi’yi ziyaret etmek isterseniz, en iyisi sonbaharda, üzüm bağları turuncuya, sarıya kesmişken ziyaret etmek. Üzümlere çok fazla sataşmamakta fayda var ama bağlar arasında dilediğiniz gibi gezebiliyorsunuz. Benim çok hoşuma gitmişti.

Bu açıdan bakılınca sadece saray kısmı gözüküyor



Tepenin diğer tarafında yürürseniz hem sarayı, hem de hisarı göreceksiniz.
Illasi’nin şatosu (aslında hisarı demek lazımdı) ne yazık ki ziyarete açık değil. Ama harabe halindeki hisara aşağıdan bakmak bile oldukça güzel.





Bu hisar 12. yüzyılda inşa edilmiş; bir surla çevrili saray ve hisardan oluşan yapısıyla neredeyse Avrupa’da bir başka eşi yok. Bununla birlikte halen hangi lordun inşa ettirdiği belli değil. Tarih boyunca pek çok kez kuşatılan hisar, Padovalıların, Venediklilerin elinden geçiyor. Son olarak Pompei ailesine kalan hisar, Napoleon Bonapart’ın Venediklilerin elinden bölgeyi almasıyla önemini kaybediyor.

Şimdi de dün sislerin arasından nasıl gözüktüğüne yakınlaşarak bakalım (en yakınını yukarıda paylaştım)

Vadiye yayılan sis bulutları
Orada, bir hisar var uzakta....
Şimdi biraz daha yakında :)


0 yorum:

Yorum Gönder