15 Kasım 2013 Cuma



Bugün sizlerle bir yemek tarifi paylaşmak istedim: Hindibalı, peynirli strudel.  Malzemeleri elde ettikten sonra hazırlaması çok kolay.

Strudel için bir çeşit alman turtası diyebiliriz. Genellikle tatlılarda kullanılıyor, ancak bizim turtamız tuzlu olacak.


Gelelim malzemelere:

Hindiba, İtalyanca ismiyle Radicchio ya da radicchio rosso (Fotoğraf: http://0.tqn.com/d/italianfood/1/0/m/3/radic2.jpg)
Ülkemizde İtalyan hindiba ismiyle de biliniyormuş. İnce uzun ya da yuvarlak olabiliyor (Fotoğraf: http://www.simplyrecipes.com) 
  • 200gr hindiba (ya da diğer bir ismiyle italyan hindiba, hemen yukarıda fotoğrafını görebilirsiniz)
  • 200gr peynir (Tarifi italyan bir yemek dergisinden baktığım için kullanılan peynir 'Asiago' idi, fakat ben de farklı bir peynir kullandım, artık gönlünüze göre taze kaşar veya kaşar sertliğinde, erimeye müsait bir peynir seçebilisiniz)
  • 2 orta boy patates
  • 1 orta boy soğan
  • 1 yumurta
  • 2 çorba kaşığı dolusu parmesan (isteğe göre daha fazlası da eklenebilir)
  • 1 kepçe su
  • Tuz, zeytinyağı
  • ve hamur.
Hamuru ya kendiniz hazırlayabilir, ya bir kaç kat taze yufka kullanabilir, ya da hazır hamurlardan alabilirsiniz. Benim burada yufka bulmam biraz zor olduğu için ve zaman kaybetmek istemediğim için hazır hamur kullandım. Milföy hamuru değildi, ancak milföy hamuru ile de güzel olabileceğini düşünüyorum.

Hazırlanışı:
1 - Patetesleri haşlayın, kabuklarını soyun ve ezerek püre kıvamına getirin. Bu arada başka bir tavaya ufak ufak doğradığınız soğan ve hindibayı, üzerlerine bir miktar zeytinyağı dökerek koyun.
2 - Soğan ve hindiba biraz piştikten sonra tavaya suyu ekleyin.
3 - Tavadakiler suyunu çekene kadar beklerken bir köşede seçtiğiniz peyniri ufak küpler halinde kesin.


4 - Soğan ve hindiba suyunu çekince altını kapatın ve tavaya püre, küp küp kesilmiş peynir ve biraz da tuz ekleyerek karıştırın.
Küp peynirleri eklemeden hemen önce
5 - Peynir eriyince karışıma yumurtayı ve parmesan peynirini ekleyip iyice karıştırın ve soğumaya bırakın.
6 - Soğuyunca (tamamen buz gibi olmasını beklemeyin, yoksa peynirler tavaya yapışıp kalır), karışımın tamamını açtığınız hamurun içine dökün ve hamuru bohça şeklinde kapatın. Eğer büyük bir fırınınız ve yeterli büyüklükte bir hamurunuz varsa, hamuru bohçalamak yerine yuvarlayabilir ve sonra açıkta kalan yan kısımları içe katlayarak bir silindir oluşturabilirsiniz. Benim hem fırınım, hem de hamurum küçük olduğu için bohça yöntemini kullandım.




7 - Önceden ısıtılmış 200 Co 'lik fırında 20-25 dakika kadar pişirin.


Afiyet olsun :)


NOT: İsteğe bağlı olarak yumurtayı tariften çıkartabilirsiniz. Ben yumurtalı hazırladım, ancak bir sonraki sefere yumurta kullanmayı düşünmüyorum, biraz ağır oluyor gibi.

0 yorum:

Yorum Gönder