12 Kasım 2013 Salı

Peki ben ne yaptim bu bayramda? Cadilar Bayrami çikolatasini mideye indirdim...

Aslında ayın 1'inden beri bu yazıyı kaleme almak istiyordum, fakat ancak zaman bulabildim.

Cadılar Bayramı, nam-ı diğer Halloween, Türkiye'de yeni yeni arkadaş ortamlarında ya da çeşitli partilerle kutlanan bir eğlence. İşin 'şeker mi şaka mı kısmı' Amerika'ya uzanıyor, o yüzden Cadılar Bayramı'nı sadece Amerikan vari bir kutlama olarak düşünmüşümdür hep. Ta ki İtalya'da kutlayana kadar.

İtalya'da Cadılar Bayramı kutlamak demek aramızdan ayrılmış sevdiklerimizi hatırlamak demek. Gidip bir mum yakmak, çiçek koymak ya da kiliselerde yapılan anma törenlerine katılmak demek. Bir de 31 ekimi takip eden
1 ve 2 kasım günlerinin tatil olması demek.

Peki İtalya'da çocuklar ne yapıyor? Onlar da yavaş yavaş günümüz geleneklerine ayak uydurmuş halde kapı kapı şeker topluyorlar; fakat yine de Amerika'daki kadar kalabalık çocuk toplulukları beklememek lazım.

Ya diğer ülkelerde bu gelenek nasıl işliyor?

Açıkçası hepsini bilemiyorum ama sanıyorum ki Fransa'da da okullar 1 kasımda tatil ediliyor, tam emin değilim ama çocukların türlü kostümler içinde kapınızı çalıp şeker isteyeceğini garanti edebilirim, özellikle de küçük bir şehir veya kasabada oturuyorsanız. Ancak genel olarak evlerde veya yollarda Cadılar Bayramı süslemesi görmek zor.

İsviçre'de, Cadılar Bayramı özellikle gençler ve yetişkinler tarafından kutlanıyor. Öyle kapı çalan çocuk falan görmedim ama sokakta hemen herkesi farklı bir kostümle dolaşırken görmek olası. Maksat kılık değiştirmek olsun. Özellikle İsviçrelilerin kostümlü partilere hepten bayıldığını düşünüyorum. Ayrıca evlerinde ve kapı önlerinde de Halloween süslemeleri mevcut.  

Bu arada belirtmekte yarar var. Cadılar Bayramı değil de, özellikle normal günlerde hediye olarak çiçek verirken hatırlamak lazım, Krizantem çiçeği İtalya'da sadece mezarlara konuluyor. Yani ola ki birine hediye götürürseniz, size neden kötü kötü baktığını anlayın :)


Geçen yıl Halloween üzerine yazdığım yazıyı okumak için buradan buyrunuz: Evdeki Şekerleri Değerlendirmenin En İyi Yolu: Cadılar Bayramı

0 yorum:

Yorum Gönder