6 Aralık 2017 Çarşamba

origami turna hobi el isi
Bu yazımda özellikle hamileliğinin son demlerini yaşayan ve zaman geçirmek, çocuğu için eğlenceli ve dekoratif süsler yapmak isteyen annelere hitap etmek istiyorum. Bebeğim için hem doğal, hem el emeği, hem de güzel bir şeyler yapmak istiyorum, diyorsanız siz de benim gibi birkaç dal, biraz ip ve origami kullanarak aşağıdaki başucu süsünü yapabilirsiniz :)

Öncelikle dışarıdan bulduğum, biri uzun olmak üzere toplam dört dal parçasını birbirine bağladım. Özellikle uzun dalın sağlam ve kalın olduğundan emin olun ki kırılıp bebeğinizin üzerine düşmesin.

İlk olarak uzun dal parçasını süsü koymak istediğim yere sıkıca bağladım. Bunun için doğal görünümlü koli bantlarından kullandım. Bu başucu süsünü aslında önce karyolaya bağlamayı düşünmüştüm, ancak sonra “ya düşerse” diye düşünerekten bu fikrimden vazgeçtim ve bez değiştirme yatağına bağlamaya karar verdim. Böylece ben altını değiştirirken bebeğim de bu turnalara bakabilecekti (nitekim şu anda çok küçük ama bakmaya da başladı yavaş yavaş, renkli ve hareketli şeyler ilgisini çekiyor).
Uzun dalı sıkıca sabitledikten sonra ucuna doğru ne çok ağır, ne çok hafif bir başka dalı paket ipi kullanarak sabitledim. Ardından elimde kalan iki dalı ‘artı’ şeklinde, yine paket ipi kullanarak birleştirdim; oluşan bu “artı’nın dört köşesine, eşit uzunluklarda dörder ip bağlayarak ve bu dört ipi tepede birleştirerek düğüm attım. Son olarak da bu parçayı, düğüm kısmından bir başka ip vasıtasıyla diğer dal uzantısına bağladım. Böylece dalların birleştirilme işlemi tamamlandı.

origami turna hobi el isi
Dallardan sonra origami turnalarımı hazırladım. Dilerseniz siz origamiden başka şekiller de yapabilirsiniz. Her köşeden üç tane sarkacak şekilde toplam on iki turna yaptım. Turnaları yaparken origami kâğıdı kullanmanızı şiddetle tavsiye ederim çünkü gerçekten de hem şekilleri yapmak kolaylaşıyor, hem de hafif oluyor.

origami turna hobi el isi

Daha sonra bu turnaları ince iğne iplik kullanarak birbirine bağladım. Turnaların iplikten düşmemesi ve aralarında boşluk kalması için her turnadan önce ipe düğüm atmalısınız. Yani ipliğimizi kestikten ve iğneye geçirdikten sonra bir düğüm atıyoruz en alt ucuna, sonra turnamızın ortasını iğne ile delerek ipi geçiriyoruz. Ardından biraz boşluk bırakarak bir düğüm daha atıyor ve üzerine ikinci turnayı ekliyoruz… Böyle böyle kaç turna eklemek istiyorsak devam ediyoruz. En sonunda da ipleri dalların ucuna bağlıyoruz. Hepsi bu kadar :) İyi eğlenceler!

origami turna hobi el isi origami turna hobi el isi

0 yorum:

Yorum Gönder